Salcamata pentru Harap Alb si al lui cal slab :)


Bucuria copiilor, salcamata sau spritata-sampania naturala a copiilor pe care o pot prepara singuri sau cu asistenta. Ma bucur ca am descoperit un loc minunat ferit de poluarea zilnica, de unde am putut culege buchete de flori de salcam si de soc, mult soc. Am facut socata, sirop de soc si salcamata/mied bun pentru imunitate.
Am cules cu bucurie flori de salcam pe care le-am asezat frumos intr-un paner. Pe prispa casei am pregatit un borcan de 5 litri, 3 lamai bio, zahar brun si miere de salcam, o lingura din lemn si apa de izvor buna, buna. 
Am decojit lamaile, le-am taiat pe jumatate, am stors sucul si, atat lamaile stoarse cat si sucul lor le-am introdus in borcan. Am adaugat zaharul brun si mierea (depinde de preferinta: doriti mai dulce, adaugati mai mult zahar brun/miere) si apa, am amestecat pana la omogenizare. Am lasat loc de o palma pana la buza borcanului pentru ca, la final, am adaugat florile de salcam. Eu am folosit in jur de 300 grame de flori, se poate si mai putin, dar, eu am ales sa intensific gustul. La final, am adaugat 3 linguri cu polen crud. Amestec bine, acopar cu o farfurie si, peste noapte borcanul va sta afara pe galeria casei, urmand ca dimineata sa il asez pentru doua ore la soare, apoi din nou la umbra. Seara amestecam in lichid. Daca este cald si bautura incepe sa se spriteze, sa faca bule, in doua zile ar trebui sa fie buna de baut, daca nu, o mai tinem inca o zi, apoi filtram, transferam lichidul in recipiente de sticla si depozitam in frigider sau beci, nu la caldura pentru a nu fermenta. 
Nu uitati sa le spuneti copilasilor povestea lui Harap Alb si al lui cal alb care, dupa lupte grele, pentru a-si recapata puterile, au baut salcamata si pe loc au prins puteri.
Efectele salcamatei le-am vazut la nivel digestiv, dupa o perioada de doua luni de consum zilnic al acestei minunate bauturi. 
Folosita in scop trapeutic salcamata trateaza sau amelioreaza afectiuni precum:
– insomniile cronice, 
– tusea convulsivă, 
– unele afecţiuni digestive: in gastrite hiperacide şi ulcer gastric sau duodenal se face o cura de cel putin 14 zile in care se consuma 1-2 cani de salcamata pe zi. Are efect extraordinar impotriva constipatiei.

Preparatele obtinute din flori de salcam au actiune sedativa si antispastica la nivelul musculaturii netede gastrice. De aceea, se folosesc in dureri abdominale, in gastrite hiperacide, in boala de reflux si in ulcerul duodenal. De asemenea, florile de salcam au actiune sedativa la nivelul sistemului nervos central, reduc nivelul stresului, efect deosebit de benefic in cazul gastritelor si ulcerelor declansate de stres.
Gustul este divin. 
De incercat, efect garantat!
Revin cu imagini cand miedul meu este gata. 



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

fa music vibe sau copilaria anilor 90

Rapane in sos cu vin de sfecla rosie, unt si usturoi

#dove-edit stiintific