Rapane in sos cu vin de sfecla rosie, unt si usturoi



Rapanele sunt deliciul unui bucatar iscusit si al clientilor/invitatilor sai.
Aseara am avut trei invitati: pe cei doi M si pe tatal lor = masa in familie, clar! :)
Ne-am bucurat de timp petrecut impreuna.
Tati ne-a "cules" rapanele, a scos carnea din ele si le-a adus acasa. M-am vucurat la gandul ca cina noastra va fi bogata in vitamine, minerale, aminoacizi pe care nu-i gasesti la tot pasul. Asa ca, multumim, tati, pentru bogatia adusa!

Reteta este foarte simpla:

Ingrediente necesare:
- 100 grame unt
- 500 grame rapane curate, spalate, curatate
- vin (noi am avut un vin bun din sfecla rosie, dar, merge orice tip de vin alb sau rosu)
- 6 catei de usturoi
- zeama de la o lamaie
- sare si piper dupa gust
- patrunjel proaspat taiat.








Mod de preparare:
Intr-o tigaie punem untul la topit la foc mic, adaugam rapanele taiate pe jumatate. Lasam sa se incinga usor si adaugam vinul. Vor fierbe in acest sos timp de 15 minute, nu mai mult pentru ca se intaresc. Se sareaza si se pipereaza dupa gust. Se aseaza frumos pe un platou si deasupra o ploaie de patrujel ii va inunda cu gustul si prospetimea sa.Raoanele astfel pregatite sunt bune calde.


Un secret folosit in bucataria mea, legat de rapane: rapanele, desi sunt sarate, inainte de gatire, vor fi spalate intens cu apa si sare grunjoasa din plin. Se vor curata de negreala si vor deveni albe si bune de gatit. 
Pofta buna!
Simplu, asa cum v-am obisnuit. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Campanie BUZZStore -Testul Silan aprilie 2016

#dove-edit stiintific