Cuburi concentrate Vegeta - ajutor in bucatareala

Inca din copilarie cochetam cu bucataritul, numai ca, mica fiind eram lasata sa observ, apoi sa degust, dar sa pun in practica, a devenit posbil destul de tarziu, pe la 15 ani. Ma bucur ca am putut observa. Ingrediente ajutor in bucatarie am vazut la bunica. Era o cutie albastra din metal cu capac de plastic care ma fascina ori de cate ori mergeam in bucataria de vara. Era prezenta tot timpul pe aragaz. De fiecare data cand gatea, scotea o lingurita de plastic din ea si presara in mancare. Am ntrebat.o de multe ori ce are in cutie. Mi-a raspuns: praf magic. Si, da, chiar era magic, dadea un gust aparte mancarurilor preparate de ea.
De curand, am gasit aceeasi culoare, acelasi scris si aceleasi litere tiparite pe un amalaj misterios. De data aceasta nu mai este vorba de un praf, ci o pasta concentrata intr-un cub. Este acelasi Vegeta de odinioara, astazi cu un plus de savoare si o varietate de gusturi si arome. 
Astazi, despre Cuburile Vegeta din bucataria mea.
Pentru ca suntem in post, am gatit pentru voi, tocanita de cartofi. Este o mancare simpla, foarte usor de preparat. 
Va voi impartasi reteta mea, de data aceasta cu ajutorul Vegeta cub cu legume, cuburi primite spre testare de la Buzzstore si Vegeta Romania. 










 Ingrediente
 -  1 kg de cartofi (cantariti, gata curatati de coaja), taiati in cuburi egale, recomand cortofii roz, care nu se sfarama atat de usor;
-100 de grame de ceapă tocată fin;
- 2 linguri de ulei;
-1 cațel de usturoi zdrobit;
-1 lingurita paprika dulce, aromata;
-1 legatura de patrunjel verde, tocat fin;
- sare si piper;
-1 frunză de dafin sau tarhon (de data aceasta voi apela la dafin, dar si tarhonul da o aroma aparte);
- 1 ardei kapia;
- suc de rosii sau pasta de rosii cu ardei kapia (reteta aici);
- Vegeta cub legume (pe ambalaj este scris modalitatea de utilizare, eu am adaptat la nevoile mele).

Mod de preparare
Se încinge pe foc mediu o craticioara de 2 litri. Se adaugă uleiul și imediat ceapa tocata fin, usturoiul zdrobit și ardeiul kapia tocat în cubulete mici. Ceapa se va presara de la inceput cu un praf de sare si se va căli pe foc mic, sa se inmoaie fara sa se rumeneasca. Cand ceapa a devenit usor translucida, se adaugă paprika dulce si, daca folositi, tot acum se adauga si pasta de ardei. Se amesteca rapid paprika in ceapa calita si imediat se adauga 1/2 de litru de apa fierbinte, pentru ca, paprika se caramelizeaza usor si isi schimba atat culoarea cat si aroma. Se adauga cuburile de cartofi. E important sa fie cat de cat egale, ca sa se gatească in acelasi timp. Daca e cazul, se completeaza tocanita de cartofi cu apa fierbinte, doar atat cat e nevoie pentru ca sa fie acoperiti cartofii. Adaugam frunza de dafin si sare dupa gust. Dupa 15 minute, dacă deja au fiert cartofii dar mâncarea vi se pare încă prea lichidă, scoateti 2 linguri de cartofi fierti din zeama. Zdrobiți-i cu o furculita si adăugati pasta de rosii, daca alegeti sa o folositi. Mie imi place sa o pun pentru ca mi se pare că mancarea de cartofi are, totusi, nevoie de putina aciditate. Diluati imediat amestecul de cartofi zdrobiti si pasta de rosii cu putina zeama fierbinte si ingredientul de ajutor Vegeta cub legume. Amestecati si turnati aceasta pasta in cratita cu tocanita de cartofi, amestecand bine dupa aceea. Mai dati 2-3 clocote si mancarea se va ingrosa frumos, fara sa fie nevoie sa adaugati faina sau alt amidon fata de cel continut in mod natural de cartofi. Potriviti gustul mancarii cu sare și piper. Gustati, este posibil sa fie nevoie de mai multa sare decat va asteptati, pentru ca, de obicei, cartofii absorb mai multa sare decat alte legume. In final, opriti focul si presarati mancarea cu patrunjelul tocat fin. Aceasta mancare de cartofi se serveste calda. Noua ne place mult sa avem alături o salata verde și o cosumam cu placere. 

Pofta mare!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

fa music vibe sau copilaria anilor 90

Rapane in sos cu vin de sfecla rosie, unt si usturoi

#dove-edit stiintific